Opublikowano Dodaj komentarz

Czy marketing internetowy umrze? Pliki cookies a RODO

Masz sklep internetowy i Twoja sprzedaż jest w dużym stopniu oparta o mechanizmy wykorzystujące pliki cookies takie jak śledzenie konwersji czy remarketing? Niestety dziki zachód w marketingu internetowym już się kończy…
Dowiedz się jak prawidłowo używać plików cookies na Twojej stronie internetowej.

Koniec ery marketingu internetowego?

Australijski i francuski odpowiednik Urzędu Ochrony Danych Osobowych wydały już decyzję nakazującą właścicielom stron internetowych zaprzestania wykorzystywania Google Analytics.

Decyzja wynika z faktu, iż wszystkie firmy z USA (w tym Google i Facebook) są zobowiązane do przedstawienia danych osobowych na wezwanie organów państwowych, co nie zapewnia odpowiedniego poziomu tajności tych danych.

Podobne zakazy prawdopodobnie pojawią się również w pozostałych państwach UE, ale póki co polski Urząd Ochrony Danych Osobowych nie wypowiedział się w tej sprawie.

Jednak już teraz Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, iż stosowanie domyślnej zgody na pliki cookies jest niezgodne z RODO i w tej sprawie polski Urząd Ochrony Danych Osobowych wydał wytyczne, w których określił, iż zgoda na ciasteczka musi być dobrowolna i świadomie wyrażona działaniem.

Dlaczego dotychczasowe zgody na pliki cookie są niezgodne z prawem? RODO a cookies.

Ciasteczka są zwykle zapisywane na dysku użytkownika zaraz po wejściu na stronę www, jeszcze zanim użytkownik zdecyduje czy zgadza się na pliki cookies. Wobec czego informacja o cookies pojawia się na stronie www już po fakcie.

W takiej sytuacji użytkownik, który nie zgadza się na pliki cookies może jedynie zablokować niepożądane pliki w ustawieniach przeglądarki. Zostaną jednak wtedy zablokowane wszystkie ciasteczka, również te które są niezbędne do użytkowania wielu funkcji strony, np. logowania się czy też dokonania zakupów w sklepie internetowym.

Dodatkowo na wielu stronach www spotyka się w dalszym ciągu rozwiązania sprzed wielu lat, które już od dawna nie powinny być stosowane, np. zgoda następuje poprzez zamknięcie informacji o cookies krzyżykiem lub też samo przewinięcie strony zamyka komunikat o plikach cookies.

Wiele stron www zaczęło wymuszać zgodę na pliki cookie przed wyświetleniem treści strony, co na pewno nie można uznać za dobrowolne wyrażenie zgody.

Kiedyś powszechnie stosowało się również komunikat: Jeżeli pozostajesz na tej stronie, to znaczy, że zgadzasz się na pliki cookie. Taka informacja o cookies jest również niezgodna z RODO.

Jak powinna wyglądać informacja cookies zgodna z RODO?

Przede wszystkim strona www powinna zapytać użytkownika czy zgadza się na pliki cookies PRZED ich załadowaniem!

Osoba odwiedzająca stronę powinna mieć możliwość sprawdzenia jakie usługi mogą ustawiać pliki cookie i wybrać na które się zgadza, a na które się nie zgadza.

Jeżeli użytkownik nie zgadza się na pliki cookies, to powinien mieć możliwość zamknięcia komunikatu lub kliknięcia nie zgadzam się i dalszego korzystania ze strony. Będzie to możliwe jeżeli pozostawimy wyłącznie te pliki cookie, które są niezbędne do działania strony, czyli np. logowania się, obsługi koszyka zakupowego.

Użytkownik, który zgodził się na wszystkie lub wybrane pliki cookie musi mieć możliwość wycofania zgody w wygodny sposób. Można to zrobić za pomocą pływającego w rogu strony przycisku lub kłódki – tak jak na naszej stronie, którą właśnie przeglądasz 🙂

Jeżeli potrzebujesz pomocy, aby ustawić pliki cookies zgodnie z RODO, możesz skorzystać z naszej Usługi dodania informacji o cookies na stronie.

6 kroków do szybkiej i prostej nauki języka niemieckiego
Nauka języków obcych

6 kroków do szybkiej i prostej nauki języka niemieckiego

Nauka języka obcego wcale nie jest prosta, tym bardziej jeżeli chcemy się za to zabrać tak porządnie, od A do Z, zgodnie z programem podręcznika i planem nauczania szkolnego… A może by tak podejść do tematu inaczej, nieco na skróty? Dowiedz się jak uczyć się języka niemieckiego skutecznie, aby uzyskać optymalne efekty w krótkim czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.