
Masz stronę internetową, ale klienci i tak wolą zamawiać jedzenie poprzez jedną z popularnych aplikacji?
Sprawdź co zrobić, aby klienci chcieli zamawiać jedzenie bezpośrednio przez Twoją stronę internetową i oszczędzaj na kosztach pośrednictwa popularnych aplikacji.
5 kroków do skutecznej strony www Twojej restauracji
Krok 1. Numer telefonu
Czy numer telefonu na Twojej stronie www jest dobrze widoczny w kilku miejscach i KLIKALNY?
Klienci łatwo się zniechęcają jeżeli muszą najpierw skopiować numer, a następnie dopiero go wkleić na ekranie dzwonienia aby zamówić jedzenie.
Numer telefonu (najlepiej wraz z ikonką telefonu) powinien być klikalny i umieszczony w widocznym miejscu.
Krok 2. Czytelność
Sprawdź czy Twoja strona wraz z menu prawidłowo wyświetla się na urządzeniach mobilnych (smartfonie i tablecie) i czy wszystkie elementy strony działają (np. formularz kontaktowy, przycisk „"zadzwoń”).
Krok 3. Aktualności
Menu na Twojej stronie internetowej powinno być aktualne, krótkie i przejrzyste.
Najlepiej usuń pozycje, które są dostępne sezonowo lub które nie zawsze są dostępne w restauracji, a wszelkie informacje np. o daniu dnia zamieszaj na Facebooku.
Jeżeli zamieszczasz aktualności na Facebooku, na Twojej stronie powinny być również zamieszczone linki odsyłające do Facebooka z zaproszeniem do polubienia i obserwowania fanpage-a.
Krok 4. Najlepsze dania
Zastanów się które dania zawsze znikają najszybciej z talerza w Twojej restauracji.
Zrób profesjonalne i apetyczne zdjęcia choć 2-3 dań i zamieść je w zakładce menu na Twojej stronie www. Poszukaj w Twoim mieście fotografa, który robi dobre zdjęcia w dobrej cenie 🙂 Jeżeli skorzystasz z gotowych zdjęć z internetu, większość klientów może być zdziwiona i rozczarowana gdy otrzymają potrawę, która będzie wyglądała inaczej niż na Twojej stronie www.
Napisz w kilku zdaniach co wyróżnia Twoją restaurację i jakie potrawy doceniają Twoi klienci. Czasem to co poleca szef kuchni a to co smakuje klientom nie idzie w parze 🙂
Krok 5. Opinie i uwagi
Umieść na swojej stronie formularz anonimowego zgłaszania opinii. Większość klientów nie chcą mówić przykrych słów obsłudze, tylko zrażona nie przychodzi już drugi raz. Poinformuj klientów w menu i sloganem przy barze o możliwości zgłaszania uwag na Waszej stronie. Lepiej, aby zgłoszenia trafiały bezpośrednio do Ciebie zamiast jako publiczne opinie na Facebook i Google. Pozwoli Ci to na ulepszenie swojej restauracji i rozwiązanie problemów zanim będzie za późno.